Bestellijst

Geen bestellingen

Website gegevens

Een belangrijk scherm in het CMS van de website is te bereiken via Instellingen->Systeem->Website gegevens met de volgende TABS:

Website gegevens, Contact informatie, Social, Afbeeldingen, Uiterlijk, Cursussen, Privacy en Webwinkel.

Er staan op dit scherm verschillende tabbladen. Per tabblad staat hieronder de toelichting:

Website gegevens

Hier geeft u de naam van de website op. De naam is verplicht en wordt ook getoond op de tab van de browser. U kunt er bij de instellingen voor het "Uiterlijk" voor kiezen om de naam niet te tonen, maar hier invullen is wel verplicht.

De slogan is een tweede regel die u kunt gebruiken. Invullen is niet verplicht. 

Het e-mail adres wordt gebruikt als afzender van mails die de site zou kunnen zenden. Het adres is verplicht, dus zet er een zinvol adres in. 

Contactinformatie

Hier komt de informatie te staan die in de footer wordt getoond én op het inschrijfformulier.

Social Media.

Op de nieuwe site zijn momenteel 2 soorten vermeldingen naar social media op te nemen. Ga naar de pagina met Websitegegevens. Ga naar de TAB Social media.

Bovenaan staat een regel "tekst". De tekst die hier wordt ingevuld verschijnt boven de social media iconen. Indien een url wordt ingevuld bij Facebook, Google+, LinkedIn, Twitter, Instagram of YouTube, dan zal het bijbehorend icoon verschijnen en is dit gelinkt aan de ingevulde url. Alleen de iconen waarvoor een adres is ingevuld verschijnen. 

Dan is er nog ruimte voor een Facebook integratie en een Twitter integratie. In een apart blok wat volgens het design in de footer kan worden toegepast, is een koppeling met Facebook en een koppeling met Twitter te maken. Kijk even op www.volksuniversiteitutrecht.nl hoe dat er uit ziet. 

Facebook voorbeeld: Plaats in het veld Facebook plugin eerst het volgende (gewoon overnemen met kopieer/plak):

<div id="fb-root"></div><script>(function(d, s, id) {  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];  if (d.getElementById(id)) return;  js = d.createElement(s); js.id = id;  js.src = "//connect.facebook.net/nl_NL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.8&appId=782915688393114";  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script>

en zet direct daaronder het volgende, maar pas daarin de juiste gegevens aan:

<div id="fb-root"></div><script>(function(d, s, id) {  var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];  if (d.getElementById(id)) return;  js = d.createElement(s); js.id = id;  js.src = "//connect.facebook.net/nl_NL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.8&appId=782915688393114";  fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk'));</script><div class="fb-page" data-href="https://www.facebook.com/jouwpagina/" data-tabs="timeline" data-height="300" data-small-header="true" data-adapt-container-width="true" data-hide-cover="false" data-show-facepile="true"><blockquote cite="https://www.facebook.com/jouwpagina/" class="fb-xfbml-parse-ignore"><a href="https://www.facebook.com/jouwpagina/">Volksuniversiteit vunaam</a></blockquote></div>

Twitter voorbeeld:

<a class="twitter-timeline" data-height="300" href="https://twitter.com/paginaoptwitter">Tweets by Volksuniversiteit naam</a> <script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Sla deze gegevens op en de toegang tot de social media wordt zichtbaar in de footer op de site. 

Afbeeldingen

Bannerafbeelding: Dit is de banner die op de vervolgpagina's in de header komt. Zorg voor voldoende breedte om op alle schermformaten. 

Standaardafbeelding: Hier kan een plaatje van 100x100px worden geplaatst wat bij de cursussen wordt getoond indien er geen specifiek plaatje is. 

Uiterlijk

Hier kunt u uw eigen "CSS" (Cascaded Style Sheet) informatie opgeven. Hiermee kunt u de style van de site aanpassen naar uw eigen wensen. Op het forum staan voorbeelden van aanpassingen die anderen al hebben gemaakt. 

Boven het venster waar u de CSS invoert staat nog een checkbox waarmee u het tonen van de Google map bij een cursus op de site aan of uit kunt zetten. 

Cursussen

Bovenaan staat 'Courses menu'. In het pull down venster eronder ziet u de menustrcutuur van de hele site terug. Hier moet echter worden aangegeven aan welke menu optie het aanbod uit de administratie wordt gekoppeld. Dit zal normaal altijd goed staan, maar mocht u het een keer 'overhoop' halen omdat u met de menu's bezig was, kijk dan hier even of dit nog goed staat. En stel dat u in uw hoofdmenu het woord 'Cursussen' wilt vervangen door 'Aanbod' (bijvoorbeeld), dan kan dat in principe ook. U maakt eerst het woordt 'Aanbod aan in het hoofdmenu (zie menu's), Daarna koppelt u hier de hele categorie boom aan het woord 'Aanbod' in het menu en daarna verwijderd u 'Cursussen uit het hoofdmenu. 

Dan komt 'Presentation'. Hier staan enkele opties die er zijn gekomen omdat de diverse VU's verschillend denken over de weergave op met name de categorie schermen:

  • Max number of upcoming courses: dit is het lijstje van binnenkort te starten cursussen op een (sub)categorie pagina. Bij de VU Baarn bijvoorbeeld https://www.volksuniversiteitbaarn.nl/creatief). Daar staan kopjes waarin staat Binnenkort: Boetseren en daaronder een aantal cursussen. Standaard zijn dat er 5, maar met deze instelling kunt u dat aanpassen tot maximaal 20.
  • Hide upcoming courses: door hier een vinkje te zetten toont u het hierboven uitgelegde gebied helemaal niet zodat een bezoeker altijd naar de volgende pagina moet om het hele aanbod te zien.
  • Show image at top level categories: Met dit vinkje wordt een plaatje wat is gekoppeld aan een (sub)categorie in de administratie ook op de categorie pagina zelf getoond (bovenaan).
  • Show image at bottom level categories: Met dit vinkje wordt een plaatje wat is gekoppeld aan een (sub)categorie in de administratie ook op de categorie pagina zelf getoond (onderaan).
  • Empty categorie: Deze tekst wordt getoond als er geen cursussen worden getoond in een categorie, als een categorie leeg is. In tegenstelling tot de eerste generatie sites blijft een categorie staan ook al zijn er geen cursussen meer in te vinden. Dit is om de opgebouwde SEO reputatie niet verloren te laten gaan. Met de hier in te voeren tekst kunt u de bezoeker informeren dat er binnenkort weer aanbod zal zijn. Als een categorie helemaal niet meer gebruikt gaat worden, verwijder hem dan ook uit de administratie, dan is hij ook weg van de site. 

Privacy

User accounts: het wordt mogelijk om bezoekers bij het inschrijven een account aan te laten maken. Indien u hier gebruik van wilt maken, neem dan eerst even contact met ons op.

Make address information required: Standaard staat dit vinkje aan (vanuit het verleden toen dit nog niet bestond). Indien u het uit zet worden enkele velden op het inschrijfformulier niet langer verplicht. In het kader van de AVG en de data minimalisatie is dit aan te raden, maar het is uw keuze.

Ask IBAN for return payments: Indien u dit vinkje aan zet wordt bij de inschrijving altijd gevraag naar welk IBAN nummer een eventuele restitutie moet worden overgemaakt. Handig indien u veel iDeal betalingen heeft, dan weet u vast het nummer ivm terugbetalingen.

Webwinkel

Op deze tab kunt u de tekst invoeren die wordt getoond bij de akkoordverklaring op het inschrijfformulier. Hierin is eventueel ook een link aan te brengen naar een pagina met die voorwaarden.

Verder kunt u hier ook een tekst (met titel) opgeven die in stap 2 van het inschrijfformulier wordt getoond tussen de betaalmethode en de (eventuele) korting(en). Hiermee kunt u de bezoeker informeren over uw regelingen. 

Importeren

Hier wordt voor u de tijd ingesteld waarop de import gaat lopen. Wij verzoeken u vriendelijk de ingestelde waarde zo te laten staan, elke site importeert op een ander moment om de serverbelasting te verdelen.

 


HOME Handleidingen: ADMIN  SITES V2  SITES V3